Landingsside toppseksjon – Tekstmal i 6 deler

Landingsside toppseksjon – Tekstmal i 6 deler

Med denne malen kan du være sikker på at din landingsside toppseksjon får med alle de viktigste elementene for konvertering.

Her er strukturen / metoden for å skrive konverterende tekster til landingsside toppseksjon:

  1. Verdiforslagets hovedverdi:
  2. Ekstra fordel:
  3. Kategori og målgruppe:
  4. Underoverskrift/Ingress:
  5. Egenskaper + referanser/omtaler
  6. Handlingsoppfordring (CTA)

Struktur med eksempel og forklaring

  1. Verdiforslaget hovedverdi:
    Få kropp som en filmstjerne
    Hva målgruppen vil ha
  2. Ekstra fordel:
    På bare 3 måneder
    og hvordan de vil ha det.
    – Målgruppen må umiddelbart forstå hva det er du selger. Dette må presenteres i overskriften
  3. Kategori og målgruppe (gjerne i mindre skrift rett over overskriften):
    Personlig trening for hardt arbeidende menn med lite tid
    Hvem de er.
    – Spesifisering av målgruppen vil hjelpe dem å forstå at det er for akkurat dem.
  4. Ingress/innledning
    Over de neste 3 månedene vil du lære å trene hypereffektivt, føle deg mye bedre, og ikke glede deg til å følge utviklingene i speilet hver morgen.
    Hva de kan forvente.
  5. Egenskaper + referanser/omtaler:
    – Program i grove trekk

    – Omtaler/Sitater med resultater

    – Antall brukere

    Spesifiser
    – De første 3 sekundene fikk leseren hit. Nå har du 5-15 sekunder på å informere akkurat nok til at de fortsetter å bli på siden. Gi dem gulrøtter enn så lenge, men ikke lyv.
  6. Handlingsoppfordring (CTA):
    Start drømmen idag!
    Gjør det tydelig og verdifult

Her er et eksempel

I dette eksempel på en tenkt langingsside, har jeg laget en fiktiv kampanje med eget bilde under som viser hvordan malen er brukt.

Landingsside toppseksjon eksempel med salg av personlig trening

Landingsside toppseksjon eksempel med forklaring

Hvorfor skal landingsside toppseksjon være slik?

Landingssidens toppseksjon skal ikke avklare hele produktet/tjenesten. Oppgaven er å enten få de (svært få) som er klare til konvertere, men mest å lede brukeren videre nedover.

En kan godt kalle toppseksjonen på landingssiden inngangsdøren, og resten av siden er butikken. Hvis ikke de kommer inn døren, så får du dem i hvert fall ikke til kassen.

Når du først får dem videre, så skal siden gjøre andre og viktige ting som:

  • å adressere motargumenter
  • kvalifisere målgruppen
  • vise ulemper med dagens status
  • fordeler med dit produkt/tjeneste

Dette kan du lese mer om i min artikkel om landingsside mal for SaaS som konverterer.

Men en kraftfull, tydelig og selgende toppseksjon på landingssiden er helt avgjørende for å drive interessenten lenger inn i kjøpsprosessen.

Og med denne metoden, så kommer du langt.

Categories: Web