Motargument + utbytte – Formel for tekst

Motargument + utbytte - En magisk formel for tekst? Magiker som kikker ned i hatten sin.

En formel for tekst som hjelper deg med hvordan du skriver, kommuniserer – og ikke minst hvordan du selger: [Motargument] + [utbytte]

Å skrive for markedsføring handler om å finne problemer og å vise hvordan målgruppen kan få løst problemet med å benytte din vare/tjeneste.

Formel for tekst basert på eksisterende rammeverk benyttes av profesjonelle tekstforfattere, så vel som amatører. Felles for disse oppskriftene er at de er testet og bevist gjentatte ganger. Noen er avanserte, mens andre enkle.

Oppskriften i denne artikkelen er av de aller enkleste, men også svært effektiv.

Du trenger ikke være tekstforfatter for å skrive bra.

Noe som ofte oversees er motargumenter. Det være seg pris, tilgjengelighet, ventetid eller innsats. Hvis du ser på mange sterke merkevarer så er de flinke til nettopp å angripe motargumenter.

Dette er en gullgruve for tekstforfattere, i en slik grad at det er laget egne formler for å utnytte det.

Denne formelen for tekst kan brukes i overskifter, poster, websider, eposter og videoer.

En magisk formel for tekst?

[Motargument] + [Utbytte]

Formel for tekst eksempler:

«[Med CapCut, trenger du ikke være proff regissør] [for å lage høykvalitets filmklipp og få mer trafikk.]»

«[Det er som å ha Taylor Swift i rommet,] [bare mye billigere.]»

«[Du trenger ikke planlegge hele uken for å se ditt favoritt program.] [Du streamer det når du selv vil.]»

«[Ingen skjulte kostnader.] [våre flybiletter har bare én pris.]»

«[Mindre innsovning,] [mer søvn.] Få din foampute til 25% rabatt i dag.»

Dette er hvorfor tekstformelen fungerer:

  • Motargumenter hjelper deg presisere ett problem.
  • Problemet hjelper deg finne målgruppen
  • Målgruppen kjenner igjen problemet, stopper opp, og leser ferdig for å se utbyttet.
  • Skriv med hensikten å formidle utbyttet.

Referanse:

Denne artikkelen er basert på Linkedin stjernen Jasmin Alics post omhandlende det samme emne. – Hvis det er en du bør følge på Linkedin, så er det han!