10 spørsmål du må stille for å konvertere din målgruppe til kunder

forvirret leser som har 10 spørsmål som teksten må besvare

Besøkende på landingssiden din har en rekke spørsmål. Disse må besvares for å få en konvertering.

Her er målgruppens 10 kritiske spørsmål, og hvordan du kan svare:

  1. «Er dette for meg?»

    Ikke alle som leser er i målgruppen.
    De som er det må forstå det med en gang.
    – Svar med å være så tydelig og presis som overhodet mulig.

  2. «Hvordan skiller dette seg fra andre varer/tjenester?»

    Målgruppen din har nesten garantert allerede sett lignende.
    De vil vite hvordan produktet ditt er annerledes.
    – Svar med å presentere din unike og «store ide».

  3. «What’s in it for me?»

    Folk bryr seg ikke om deg, din bedrift, eller produktet ditt.
    De bryr seg om hva produktet ditt kan gjøre for dem.
    – Svar med å  vise utbyttet og fordelene de får med ditt produkt/tjeneste.

  4. «Hvorfor skal jeg stole på deg?»

    Det store antallet svindlerne gjør folk skeptiske.
    Før du kjøper fra deg, vil målgruppen vite om du er legitim.
    – Svar med å vise  hvem du er og hva du gjør. Jo mer troverdighet du kan vise, jo bedre.

  5. «Hvordan fungerer det?»

    Folk kjøper ikke ting de ikke forstår.
    De vil vite hvordan produktet ditt holder løftene i markedføringen.
    – Svar med å  forklar din (unike) mekanisme i detalj.

  6. «Hva er inkludert?»

    Folk kjøper bare hvis verdien overstiger prisen de betaler.
    For å vurdere det, må de vite nøyaktig hva de får i bytte for pengene sine.
    – Svar på dette spørsmålet ved å dele opp tilbudet ditt i de ulike komponenter.

  7. «Vil dette fungere for meg?»

    Interessenter vil ikke kjøpe noe med mindre de virkelig tror det fungerer.
    Men for å tro på det trenger de bevis, og helst mye av det.
    – Svar på dette spørsmålet ved å vise omtaler, caser og sitater.

  8. «Hva om det ikke fungerer for meg?»

    Folk liker ikke risiko, særlig med penger.
    De må vite at det ikke er noen risiko fra deres side før de foretar et kjøp.
    – Svar på dette spørsmålet ved å oppgi produktets garanti eller returpolicy.

  9. «Hvorfor nå?»

    Folk vil sjelden ta avgjørelser hvis de kan utsettes.
    Derfor må de bli fortalt hva de går glipp av om de ikke handler med en gang.
    – Svar på dette spørsmålet ve å bruke FOMO (en kort tidsramme og/eller begrenset tilgang).

  10. «Hvordan kan jeg komme i gang?»

    Interessenter spør kun om dette hvis du har svart godt nok på alle spørsmålene ovenfor.
    I praksis sier de at de er klare for å handle.
    – Svar på dette spørsmålet ved å presentere en klar og overbevisende CTA.

Creditds: Basert på Chase Dimonds post innen samme emne.