Skriveblokk? – Her er 251 klikkvennlige maler for overskrifter

Skriveblokk? - Her er 259 maler for Overskrifter som stopper leseren og gir deg klikket

Her finner du formler og maler for overskrifter som hjelper deg gripe leseren, få klikket, og øke konverteringsraten.

Leser ingen overskriftene dine? Da er du er kommet til rett sted.

Jeg har puttet sammen 251 maler for overskrifter som stopper leseren og får klikket.

Innhold:

  1. Hvordan bruker du malene
  2. «Slik / hvordan» overskrift malen
  3. «Med X får du Y» overskrift malen
  4. «Tabbe» overskrift malen
  5. «Advarsel» overskrift malen
  6. Overskriftsmalene du selv kan fylle ut
  7. Oppsummering

1. Hvordan bruker du maler for overskrifter?

Disse maler for overskrifter er typisk plug-and-play. Med mener jeg at du kan ta et hvilket som helst produkt, varemerke, smertepunkt, utbytte, resultat eller annet element, og fylle inn det åpne feltet.

Når det er sagt, så er research det viktigste elementet tekstforfatting. For å få det optimale utbyttet fra maler for overskrifter, så bør du dokumentere målgruppe, alt om ditt produkt, og markedet i sin helhet.

Pro tip: Prøv deg gjerne frem med Jasper.ai sitt overskriftsverktøy for å lage gode overskrifter på sekunder.

Lenger ned i artikkelen har jeg samlet hele 251 overskrift maler der du bare trenger fylle inn det tomme feltet. Hvis du har litt erfaring må du gjerne eksperimentere med å erstatte flere ord, eller bytte litt på rekkefølgen.

På slutten oppsummerer jeg med noen helt spesielle maler som nesten alltid griper tak i leseren.

2. «Slik / hvordan» overskrift malen

Hvorfor kjøper egentlig folk noe?

For å løse et problem, eller for å «leve ut drømmen i sitt hode», som det ofte omtales innen markedsføringsjargong.

Derfor er «slik / hvordan» overskrifter så effektfulle.

Den gir tekstforfatteren muligheten til å formidle hvordan en skal oppnå et ønsket resultat for å unngå et smertepunkt.

Hvilket er eksakt det leseren ønsker.

Det er 2 måter vi vanligvis gjør dette.

  1. Den første er å fortelle hvordan leseren skal oppnå et spesfikt mål. Her er noen eksempler:
    – Hvordan lykkes med salg av cyber security Apper på 30 dager.
    – Slik blir du salgsleder uten alt det harde arbeidet.
    – På denne måten vinner du kundemøtet uten kleine samtaler.
  2. Den andre måten er å snu på det, og understreke smertepunktet først med løsning etterpå.
    – Hvordan stoppe churn fra din SaaS tjeneste
    – Bli kvitt forsinkelsen i utvikling som stopper salget
    – Hvordan fjerne dårlig kvalifiserte leads fra pipe, så du kan øke omsetning

Se på denne overskriften fra Profitable Ads (Oversatt fra engelsk):

«Lær nøyaktig hvordan du kan treffe kvartalstallsmålene, uten å betale månedlige byråretainere.»

Overskriften gir et direkte løfte om læring (utbytte), der interessentene lærer hvordan de kan nå sine mål uten å måte betale store byrågebyrer (smertepunkt).

Hvilket bringer meg videre til neste mal.

3. «Med X får du Y» overskrift malen

Denne ligner på forrige mal, men her er en spesifikk på hva interessenten skal gjøre.

Tall er svært effektive i overskrifter, ettersom de viser konkrete resultater.

– «Jeg trenger bare gjøre 3 ting? Ok, det var jo enkelt og greit» er det som går gjennom leserens hode.

  1. Her er noen eksempler:
    6 måter å øke salg for å drive non-stop vekst.
    9 hacks for å bli hyper produktiv på 1-2-3
    4 steg for å toppe salgstallene fra forrige måned

Pro tip: Ujevne tall tenderer til å gi bedre resultater enn jevne.

Sjekk dette eksemplet fra Clickbank:

«Lanser din nye online business før du legger deg i kveld… med bare 3 enkle steg»

Overskriften lover at slik kan brukerne med 3 steg, på en kveld, starte online business. «Så enkelt kan det være» er det en ønsker leseren skal tenke.

4. «Tabbe» overskrift malen

Ingen ønsker å tabbe seg ut.

Fordi det får oss til å se dumme ut, tape penger, eller kaste bort tiden. (Det første er faktisk verst for mange av oss.)

Hvilket er grunnen til at vi benytter tabber som bærende element i denne malen.

Tanken bak denne malen er å informere leseren at han/hun allerede gjør en tabbe i forhold til å nå sitt mål.

Og at vi har en løsningen for å fikse tabben.

Dette vekker en emosjonell reaksjon rundt problemstillingen, hvilket får leseren interessert nok til å fortsette.

Det er velkjent at konsumenter ofte tar valg basert på følelser, og bruker logikk til å forsvare valget.

Så positive signaler er naturlig nok viktig for å nå frem til målgruppen

Se på følgende overskrift:

– «16 feil du gjør på landingssiden som senker konverteringsraten.»

Markedsførerne vil da tenke: «16 ting jeg kanskje gjør galt? Dette må jeg sjekke med en gang!»

Implisitt i denne overskriften ligger det også en fordel i å forbedre konverteringsraten.

  1. Her er noen flere ideer:
    5 brølere du antageligvis gjør i dine Facebook annonser.
    Gjør du en av disse 8 onboarding feilene?
    11 måter du sansynligvis gjør markedsføringen feil (Basert på data)

5. «Advarsel» overskrift malen

Tenk deg at vi tok den forrige malen, og gav den steroider.

Da får du denne malen.

«Advarsel» malen er akkurat det du tror den er.

Vi skal advare leseren om at de umiddelbart må droppe alt de holder i hendene, og lese denne artikkelen. Eller ta konsekvensene…

Dette er effektivt, ettersom den menneskelige natur gjør oss mer redd for å miste noe vi har, enn å glipp av noe vi kan få.

NB! Det er viktig å ikke bruke denne malen for ofte. Det blir å som å rope ulv; leserne gjennomskuer deg tredje gangen, og kommer aldri tilbake.

Benytt denne malen når du har noe virkelig kraftfullt å formidle.

6. Maler for overskrifter du selv kan fylle ut

Og nå, over til det morsomme i artikkelen, maler for overskrifter du selv kan fylle ut. Takk meg senere, gjerne ved å dele denne posten til andre som kan ha nytte av den.

  1. Håndter enhver _________ utfordring med disse tipsene
  2. Tabber i _________ for deg til å se skikkelig dum ut
  3. Hvordan lære _________ på 5 mintter
  4. 5 brilliante måter å lære kunder om _________
  5. 3 måter å mestre _________ uten å slite deg ut
  6. Hvordan vi økte _________ med _________ % på _________ dager
  7. Ønsker du deg en profitabel forretning, fokuser på _________
  8. _________: De største feilene
  9. Lurer du på hvordan du kan gjøre din _________ helt rå? Les dette
  10. Hvordan håndtere dårlige _________
  11. Hvor er det beste _________
  12. Hvorfor du aldri ser _________ som faktisk funker
  13. Den ultimate guiden til _________
  14. Ingen nyter _________. Hva med deg?
  15. Hvordan selge _________ i 3 steg
  16. _________ strategien til de proffe
  17. Kan du bestå _________ testen?
  18. Latterlige regler om _________ som du MÅ følge
  19. 5 enkle steg til en effektiv _________ strategi
  20. Bli bedre på _________ med 3 enkle grep
  21. _________ er død. Er du klar?
  22. Det er store penger innen _________ Lær hvordan du kan gjøre det
  23. Klare og upåvirkede fakta om _________ (Ikkeno BS)
  24. Hva Zombier kan lære deg om _________
  25. _________ hemmeligheter du ikke visste om
  26. Topphemmelighetene om _________
  27. Hemmeligheten bak en vellykket _________
  28. Ikke bare sitt der! Start _________
  29. Tony Robbins (eller din favoritt) sin guide til _________
  30. Mysteriet om _________ avslørt
  31. Sannheten er at du ikke er den eneste som suger til _________
  32. Forelsk de i disse _________ tipsene
  33. Den mest uimotståelige _________
  34. Hvordan du kan _________ på 24 timer – helt gratis
  35. De 4 beste måtene å selge _________
  36. Ønsker du _________? _________ vil hjelpe deg på veien
  37. Den utrolige sannheten om _________ på 3 minutter
  38. Noen mennesker utmerker seg i _________, andre ikke. Lær hvorfor
  39. Kan dette være den definitive løsningen på din _________ markedsføring?
  40. 7 ting du har felles med _________
  41. Hvordan finne riktig _________ for din _________
  42. Utrolige fakta om _________, jeg vedder på du ikke visste
  43. Hvordan spare penger med _________ (ja seriøst)
  44. Det det hanlder om er _________
  45. _________ vil få din virksomhet til å eksplodere
  46. De beste _________ gjør alltid _________
  47. Det er et stort mysterium rundt _________
  48. Den ultimate dealen for _________
  49. Gjør din _________ til en pengemaskin
  50. Hvorfor alt du vet om _________ er galt
  51. Ekteskap og _________ har mer til felles enn du er klar over
  52. 5 måter _________ kan gjøre deg uovervinnelig
  53. Essensiell _________ for _________
  54. Få kundene til å sikle med _________
  55. 8 uhørte metoder for å _________
  56. Den neste million-dollar hemmeligheten for _________
  57. Ønsker du mer _________? Gjør dette
  58. Du kan få _________ på bare _________ dager, med _________
  59. 17 triks om _________ du skulle ønske du visste før
  60. slutt å kaste bort tiden, og start _________
  61. 5 sexy måter å forbedre din _________
  62. Kunne du ha lyst på en _________?
  63. Verdenskjent _________ avslører sine hemmeligheter til _________
  64. Hvordan gjøre _________ fra null til supermann
  65. En idiotenkel guide til _________
  66. Latmanns guide til _________
  67. Hvem andre har lyst til å nyte _________
  68. 14 tips for massiv _________ suksess
  69. Pass deg for _________ svindelen
  70. _________ filosofien forklart
  71. Unngå de 12 vanligste _________ feilene
  72. Hemmeligheten bak å få fjernet _________ fra tankene dine for godt
  73. Ikke la deg lure av den nye og avanserte _________ svindelen
  74. Derfor gir vi deg _________ for å hjelpe med _________
  75. Ønsker du _________ med minst mulig innsats?
  76. Har du problemer med _________ ? Prøv dette
  77. 2 enkler måter å lage _________ raskere
  78. Ikke bli lurt av _________
  79. Finn en rask måte å _________
  80. 3 måter Facebook ødela min _________ uten at jeg fant det ut
  81. Hva alle burde vite om _________
  82. Takk meg senere – 3 grunner til å slutte å bekymre seg om _________
  83. _________ og Chuck Norris effekten
  84. Du trenger ikke være millonær for å begynne med _________
  85. Et overraskende verktøy vil hjelpe deg med _________
  86. _________ på Samurai måten
  87. 5 konkrete tips for _________ og _________
  88. Kom i forkant av konkurrentene umiddelbart med _________
  89. Den største løgnen i _________ (som du tror på)
  90. Til deg som har lyst til å starte med _________ men er redd for å begynne
  91. Hvordn få din _________ til å se formidabel ut på 3 dager
  92. 16 tips for å bygge et _________ imperium
  93. 6 problemer alle har med _________ (Løst slik)
  94. Hvorfor du absolutt bør kjøpe en brukt _________
  95. Alt du noensinne har villet vite om _________ og var redd for å spørre om
  96. Dr#t lei av _________? Les dette
  97. Hvordan lære bort _________ som en proff
  98. Det skjulte mysteriet bak _________
  99. Ta 10 minutter til å starte med _________
  100. Boost din _________ på kun 5 minutter
  101. 5 brilliante måter å bruke _________
  102. 7 romantiske _________ ideer
  103. Den mest fasinerende oppdagelsen om _________ ble akkurat gjort. Har du hørt hva?
  104. Hvordan vinne kunder, og få innflytelse på _________ med _________
  105. De 3 neste tingene du umiddelbart må gjøre med _________
  106. Endelig, hemmeligheten bak _________ er avslørt
  107. Den ukjente hemmeligheten til _________ på under 5 minutter
  108. Hvor du finner _________ og hvordan få tak i det
  109. Gjør din _________ drøm til virkelighet
  110. Hvilke av disse _________ problemene har du?
  111. Vil du heller _________ eller _________ ?
  112. Hva alle må vite om _________
  113. Gratis resursser om _________ ? Her finner du de
  114. To 10 tips for å øke _________ latterlig raskt
  115. Det nye Studiet om _________ fant at _________. Dette bør du ikke gå glipp av
  116. Vil du bli _________ ?
  117. Gjør din _________ til en _________
  118. Til deg som ønsker starte med _________ , men ikke klarer det
  119. Dette _________ gjør _________ , så jeg kjøpte _________ til min kone
  120. De lo av meg når jeg _________ – Men så _________
  121. Nøkkelen til indre ro: _________
  122. Det er store _________ i _________
  123. Den raskeste måten jeg vet å _________
  124. _________ er alt _________ snakker om nå
  125. Kunsten å _________
  126. Den utrolige historien om _________ som vil lure selv _________
  127. Har du noe av disse _________ symptomene?
  128. Ærlig talt, vil du virkelig _________ ?
  129. Faktatungt _________ avslører hvordan _________
  130. Endelig, den største _________
  131. Finn ut hvordan tusenvis av til slutt _________
  132. Gratis _________ gir deg 17 hemmeligheter om _________
  133. Få en _________ helt uten _________
  134. Den største _________ gullgruven noensinne
  135. Her er en måte _________ som aldri slår feil
  136. Hvordan en ny oppdagelse lagde _________
  137. Steg for steg guiden for _________
  138. Hvordan _________, minutt for minutt
  139. Slik _________ du på 3 måneder
  140. Hvordan komme seg ut av _________ i dag!
  141. Hvordan få en _________
  142. Hvordan mestre kunsten å _________
  143. _________ din vei til suksess
  144. 3 regler om _________ som ikke er ment å brytes
  145. Speed opp din _________
  146. Slutt på feil og tabber med _________
  147. Besvart: De viktigste spørsmålen om _________
  148. Mestre _________ på 5 minutter hver dag
  149. 3 ting alle vet om _________ – Som du ikke visste
  150. Den ukjente sannheten om hvordan mestre _________ på bare 3 dager
  151. Hvordan slutte med _________ på 5 dager
  152. _________ som vinner kundene
  153. 3 måter å ha mer _________ appell
  154. Lite kjente måter å _________
  155. Hvordan _________ lovlig
  156. Ta hodepinen ut av _________
  157. Hvordan snu _________ til _________
  158. Klarer du denne _________ testen?
  159. En _________ tilståelser
  160. Ta eierskap til _________
  161. Husker du da du kunne ha _________, og du hadde det ikke?
  162. Lei deg pga _________ ? Vi har løsningen
  163. Advarsel: Disse 9 tabbene vil ødelegge din _________
  164. Lei og utslitt av _________ ?
  165. 9 utilgivelige _________ synder
  166. Lær å bygge din egen _________
  167. Last ned din egen gratis kopi av 11 dominerende _________ markedsføringsmetoder
  168. Hvorfor min _________ er bedre enn din
  169. Ignorerer du _________ vil det koster deg tid og inntekter
  170. _________ snarveier – Den enkle måten
  171. Sitter du fast? Prøv disse _________ tipsene
  172. Hvorfor _________ er den eneste kunnskapen du trenger
  173. Slik jeg forbedret min _________ i en enkelt artikkel
  174. Hvordan du kan gjøre _________ nesten umiddelbart
  175. Tjen penger på _________
  176. Lykkes med _________ på 24 timer
  177. Den beste måten å _________
  178. Slik får du ditt _________ produkt til å skille seg ut
  179. 3 enkle måter å automatiser _________ på
  180. Et lite feilsteg som koster _________ over _________ pr år
  181. 10 måter å redefinere ditt _________
  182. Hva er _________ og hvorfor fungere det?
  183. 13 leksjoner om _________ som du trenger for å lykkes
  184. Burde det ta 60 steg å fikse _________? (Nei mener vi)
  185. Beviste på at _________ faktisk virker
  186. Har du det som trenges for å _________ ?
  187. Du taper fordi du _________ hver dag
  188. Regler du IKKE skal følge om _________
  189. Topp 20 sitater om _________
  190. Verdens enkleste _________
  191. Ikke betal ett øre for _________
  192. Umiddelbar _________ !
  193. Hvordan si farvel til din gamle _________
  194. Kast din _________
  195. Hvorfor _________ ikke er venner med _________
  196. Få maks ut av _________ og _________
  197. 10 beste praksiser for _________
  198. OMG! Den beste _________ noensinne!
  199. Hvordan tape penger med _________
  200. Hvordan lage mer _________ ved å gjøre mindre
  201. _________ : Dette gjør proffene
  202. Hvorfor har ikke flere gjort _________ ?
  203. 3 måter du kan fikse _________ , uten se ut som en amatør
  204. 10 morsomme _________ sitater
  205. Hvordan kjøpe _________ billig
  206. Hysteriske _________ eventyr
  207. Forandre ditt liv med å _________
  208. Hvordan spise din vei ut av _________
  209. Fra _________ til _________ på 6 timer
  210. Skap din egen _________ med å _________
  211. _________ endelig avslørt
  212. _________ – Så enkelt at barn kan gjøre det
  213. Berømt _________ forteller alt om _________
  214. Hvordan overkomme frykten for _________ for godt
  215. Introduserer _________
  216. Introduserer verdens første _________
  217. Ikke _________ før du har lest denne artikkelen
  218. Hva _________ ikke forteller om _________
  219. Aldri gjør _________ etter å lest dette
  220. Ikke miss _________
  221. Får _________ iblant til til å føle deg dum?
  222. Er du flau for din _________? Her er kuren
  223. Åpn opp for _________ med disse enkle tipsene
  224. Lær hvordan du starter med _________
  225. 5 måter å holde _________ vedlike, uten å brenne deg ut
  226. Aldri mist din _________ igjen
  227. Er _________ verdt kr _________ for deg?
  228. De sa _________ , så jeg _________
  229. Hvorfor du virkelig trenger _________
  230. Du trenger ikke _________ , det du trenger er _________
  231. 5 grunner til at _________ er bortkastet tid
  232. Her er en metode som hjelper _________ å gjøre _________
  233. Her er en rask kur for _________
  234. Hva du kan gjøre med din _________ med en gang
  235. Lær eksagt hvordan jeg tjente _________ kr forrige måned
  236. På 10 minutter skal jeg gi deg sannheten om _________
  237. Hold din familie og barn trygge med _________
  238. _________ ekspert interview
  239. Hva du kan lære av Bill Gates om _________
  240. Hvis _________ er så ille, hvorfor sier vitenskapen noe annet?
  241. Hvordan tjene _________ Kr pr dag, med _________
  242. Hvorfor jeg hater _________
  243. Hvordan ta hodepinen vekk fra _________
  244. Gjør _________ bedre enn Steve Jobs
  245. Presidenten gjør _________. Gjør du?
  246. Revolusjoner din _________ med disse utrolige tipsene
  247. Knekk _________ koden
  248. Varsler om din _________ undergang
    Hvis du ikke _________, vil du hate deg selv senere
  249. Bli kvitt _________ for godt!
  250. Hvordan _________ på et stramt budsjett
  251. Godt gammeldags _________

7. Oppsummering

Å kunne skrive overskrifter er en av de viktigste egenskapene for en forfatter.

Til tross for det bruker få tiden på å lage klikkbare og fristende versjoner.

Og det er ikke så vanskelig heller.

Du trenger bare maler for overskrifter og en teori.

Med templater over kan du få opp farten og forbedre resultatene fra markedsføringen.

Sjekk gjerne ut de andre malene og templatene på siden min